Piesa imprimanta 3d de fixare motoare pas cu pas nema 17
21
iul.

Piesa Unghi pentru fixarea motoarelor pas cu pas Nema 17 0.9 grade, 0.8 amperi, 1N/m

Problematica executiei Piesei Unhgiulare fixare Motor

Am pornit de la problema greutatii care apasa pe suportul de imprimare, asta insemnind usurarea ca greutatea a intregii constructii. Am startat prin usurarea greutatii articulatiilor ca atare.

Primul pas a fost usurarea greutatii Ungiului de fixare 90 grade.  Acesta reprezinta in formula sa initiala o tabla metalica cu grosimea de 4mm intoarsa la 90 de grade. Latimea fiecarei din laturi e aproximativ 42mm x 42mm. Distanta dintre gaurile de fixare, aproximativ 32mm atit la partea de fixare motor cit si la partea de fixare suport. Gaura de 2cm interioara e prevazuta pentru patrunderea capului de transmisie. Acesta are fixata o roata zimtata in capat de tip GT2, pentru curele GT2-10. Greutatea unei asemenea piese reprezinta aproximativ 180grame.

Problema s-a pus in reducerea greutatii la jumatate fara reducerea calitatilor fizico-tehnice a piesei-mama. Astfel spus am proiectat aceasta piesa

Proiectare tehnica piesa

Din punct de vedere tehnic piesa nu parea foarte stabila. Am adaugat citeva elemente de consolidare care lucreaza la desfacere. Anume atunci cind incarcam motorul prin intinderea curelei de transmisie GT2. Forta aproximativa la care trebuie sa reziste este de peste 6N/m.

Din punct de vedere a proiectarii tehnice piesa este copia exacta a piesei originale cu cele doua exceptii de consolidare. La piesele metalice se intilnesc la suportii prevazuti pentru motoarele Nema 32 si mai mult.

Executa efectiva a coltarului imprimat 3d

Imprimarea 3d a fost executata cu urmatoarele caracteristici:

Avind in vedere ca este o piesa ascunsa, am folosit un strat de imprimare mai inalt factorul de aspect nefiind atit de important.

Cu ajutorul imprimante XYZ Da vinci pro, am dat o grosime a peretelui de 1.2 mm un infill de 55% si si o grosime a capacelor de 1.2 mm.

S-ar parea ca piesa semigoala la interior ar trebuie sa slabeasca rezistenta produsului, dar in urma practicii s-a dovedit a lucra ca un amortizor la vibratiile produse de motor.

Piesa rezista usor la temperatura de lucru a motorului de 45 grade, aceeasi temperatura participind nolens-volens la procesul de vulcanizare finala a straturilor.

Piesa nu a fost nici prelucrata si nici vopsita, caracteristicile sale initiale fiind mai mult decit satisfacatoare.

Atelier Imprimare 3d Moldova, parte a grupului www.proiectari.md